יו"ר הפד פאוול צריך לעבוד על כושר השיכנוע

יו"ר הפד פאוול צריך לעבוד על כושר השיכנוע

הפד העלה את הריבית אתמול ב 25 נקודות בסיס, לרמה של 4.75% , בהתאם לצפי.

במסיבת העיתונאים שלאחריה, המילה דיסאינפלציה חזרה על עצמה מספר פעמים. המסר העיקרי מהוועדה הוא המשך העלאות ריבית. מבחינת פאוול מסר זה היה הכרחי כדי להראות שהוא לא פה כדי לשחק משחקים. הוא דאג להבהיר שהיא נרגעה וככל הנראה היא תחזור לרמות ההגיוניות של 2% בשנה גם ללא התקררות משמעותית בשוק התעסוקה.

אם בישיבות הקודמות הייתה התייחסות למלחמה באוקראינה כגורם משמעותי לאינפלציה, הרי שהפעם הוזכרה המלחמה כגורם לאי וודאות גלובלי.

הציפיות מהשוק היו שפאוול יגיע ניצי ואגרסיבי וכשנרמז מדבריו שאנו רואים ניצנים לדיסאינפלציה השוק הגיב בעליות.

עוד עלה מדבריו, כי בענפי השירותים, עדיין לא ניכרים סימנים להתקררות ולפי הפד זהו המדד המשמעותי ביותר אותו נדרש לבחון בתקופה זו.

מסר נוסף אותו ניתן להסיק הוא כי הפד לא צופה שהמשק האמריקאי נכנס למיתון, דבר שמאפשר לו להמשיך בתהליך ההידוק ההומניטרי. מה שכמובן השוק לא אוהב. אך מתגובת השווקים נראה שהוא לא הצליח להעביר את המסר כראוי.

מאידך, מהנתונים הכלכליים המתפרסמים, כמו מדד מנהלי הרכש, הזמנות חדשות, מדדי אמון הצרכנים והכי חשוב מחירי הנדלן שנופלים, מסתמן שהשוק האמריקאי בדרך למיתון עמוק.

כשפאוול נשאל על הפחתות הריבית השנה הוא ענה שתחת התחזיות הכלכליות שלהם אין סיבה להפחית ריבית, אך אם השוק צודק ונראה את האינפלציה מתקררת במהירות אז האפשרות הזאת יכולה להיכנס לשיקולים.

לאחר החלטת הפד ומסיבת העיתונאים שנלוותה אליה, השוק השתכנע עוד יותר שהעלאות הריבית יסתיימו בעוד העלאה אחת בלבד, ב-5.0%, ויחזרו לרדת עוד השנה כבר ל-4.50%.

באפיק אגרות החוב הממשלתיות, התשואה צללה ב 11 נקודות בסיס ונקבעה על 3.39% לעשר שנים.